امتیاز دهید post

استفاده از هر مدل ماکروفر مراقبت های لازم به خود را دارد تا هم امنیت و هم سلامت خانه و آشپزخانه شما حفظ شود.در این مورد زنجان سرویس به بررسی مراقبت های استفاده از ماکروفر پرداخته است.

مراقبت های استفاده از ماکروفر

-برای تبدیل ولتاژ یه ترانس قوی در ماکروفر ها قرار گرفته است.در صورت به مشکل خوردن ماکروفر به هیچ عنوان اجازه ندهید کسی  دست به دستگاه بزند. چون باید توسط متخصصین بررسی شود.حتی خانم های خانه دار اصلا قاب مکاکروفر را باز نکنید چون بسیار خطرناک است و دستگاه دارای برق و اشعه است. مراقبت های استفاده از ماکروفر به شما کمک می کند تا طول عمر دستگاه شما افزایش یابد.

 

-با استفاد ه از ماکروفرو کارکرد آن، المنت های آن برای مدتی داغ می‌مانند و از دست زدن به آن بپرهیزید چون هم باعث سوختگی میشود و هم جریان برق دارد.

 

-برخی اوقات دیده شده که افراد برای خشک کردن میوه و سبزیجات و ظروف از ماکروفر استفاده میکنند.از این قبیل کار ها باعث آتش سوزی، برق گرفتگی و انفجار می‌شود.

 

-برای گرم کردن غذا های نیمه آماده یا کنسروی مانند به هیچ وجه در ماکروفر قرار ندهید.چون باعث آتش سوزی، برق گرفتگی و انفجار می‌شود.

 

-ز گذاشتن اشیا دم دستی مانند روزنامه، حوله و… روی دستگاه بسیار خطر آفرین است.برخی از اشیا انرژی الکترو مغناطیسی را دریافت و پخش می‌کنند.

 

-با توجه به مراقبت های استفاده از ماکروفر، تنظیمات هر ماکروفر که در دفترچه ی راهنمای آن ذکر شده است.حتما برنامه پخت و پز و تامر زمانی را به درستی تعیین کنید.اگر زمان بیش از اندازه باشد احتمال ایجاد آتش سوزی وجود دارد.پس در اولین فرصت دفترچه ی راهنما را به دقت مطالعه فرمایید.

 

-در غذا های مایعاتی یا چای و قهوه هنگامی که در داخل ماکروفر گرم میشوند.به دمای جوش میرسند اما قل نمی‌زنند و هنگامی که درب ماکروفر باز میشود.شروع به فوران و پرتاب میکند که باعث سوزاندن و آسیب زدن به شما می‌شود.پس زمانی که غذا های مایعاتی را در ماکروفر می‌گذارید با مراقبت تمام بیرون بیاورید.بعد از یک دقیقه شروع به مصرف کنید.

 

در این قسمت به بررسی مراقبت های استفاده از ماکروفر و موارد مهمی که در استفاده از ماکروفر باید به آن توجه کنید.حال به بخش دیگری از استفاد ه از ماکروفر که ناشی از قرار دادن فویل در ماکروفر می‌پردازیم.

 

 

مراقب ظروف فلزی و فویل ها باشید

 

امروزه با پیشرفت های هایی که در بین اجتماع رخ داده و ماکروفر یکی ار بزرگترین اختراعات حال بشریت به شمار می‌رود.اکنون این اختراع در اکثر منازل و  ادارات کاربرد دارد.درباره ی ماکروفر شنیده بودیم که برای گرم کردم، از گذاشتن ظروف آهنی و فویل در ماکروفر به شدت اجتناب کنید چرا که خطرناک است و احتمال آتش سوزی در آن وجود دارد.

 

ماکروفرها برا گرم کردن از امواج رادیویی استفاده می‌کنند.برخی مواد مانند: قند، چربی و آب این امواج را بیشتر جذب می‌کنند و نسب به بقیه بیشتر گرم می‌شود. مراقبت های استفاده از ماکروفر در برخی مواد دیگری مانند: پلاستیک یا شیشه این امواج را جذب نمی‌کنند و در ماکروفر گرمایی از امواج دریافت نمیکنند.

 

حال به بررسی اینکه مواد فلزی چه واکنشی با این امواج نشان میدهند می‌پردازیم:

 

وقتی در ماکورفر از ظروف فلزی استفاده می‌کنیم این ظروف تمام امواج تولیدی را دریافت میکنند و انعکاس می‌دهد و اصلا  گرم کردن غذا معنی ندارد و غذا کاملا سر از ماکروفر بیرون می‌آید.

در مورد فویل های آلمینیومی و نازک قضیه غیر از این است.این ورق های نازک در مقابل با امواج ذوب می‌شوند و باعث ایجاد آتشسوزی می‌شوند.حتی اگر دچار مچالگی هم باشد شدت جریان در آن افزایش یافته و سریع تر آتش سوزی رخ می‌دهد.

 

حال با قرار دادن غذا فویل پیچی شده در ماکروفر امکان آتش سوزی بالاتر می‌رود.حی اگه مواد قابل اشتعالی در اطراف هم باشد باعث شروع آتش سوزی ای وسیع تر می‌شود.

 

با مطالعه ی این مطالب به این نتیجه میرسید که ماکروفرعلاوه بر قابلیت و امکانات پیشرفته ای که دارد باید اطلاعات کافی در مورد این دستگاه داشته باشید و مراقبت های استفاده از ماکروفررا بدانید. و حتی موادی که توانایی گرم کردن آن ها با ماکروفر وجود دارد را باید بشناسیم.

 

امیدوارم مقاله “مراقبت های استفاده از ماکروفر” مورد رضایت شما قرار گرفته باشد.

 

 

Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمام نظر ها
مراقبت های استفاده از ماکروفرتماس با ما: 02491011297