امتیاز دهید post

خطاها و ارورهای ماشین ظرفشویی بوش

ماشین های ظرفشویی بوش دارای یک سیستم تشخیص داخلی هستند که به شما اجازه می دهد در صورت بروز هرگونه مشکلی در ماشین ظرفشویی بدانید ، خطاهایی که ایجاد می کند ، می تواند نشانگر نیاز به تعویض یا چک آپ باشد ، اما بسیاری از ما معنی آنها را نمی دانیم ، بنابراین این چیزی است که شما باید بدانید. در ادامه این مقاله می خواهیم شما را با خطاها و ارورهای ماشین ظرفشویی بوش و نحوه حل آن ها آشنا کنیم.

 

کد خطای E0

وقتی وارد حالت آزمایش تشخیصی می شوید و کدهای خطا را از حافظه بازیابی می کنید ، نمایش داده می شود.

کد خطای E1 یا E2

وقتی مشکلی با سنسور دما یا ترمیستور وجود داشت ، نمایش داده می شود ، برای دسترسی به سنسور باید درب جلوی ماشین ظرفشویی را برداشته و ترمیستور را در زیر وان قرار دهید.

کد خطا E3

هنگامی که ماشین ظرفشویی با آب پر نمی شود ، نمایش داده می شود.

اگر منبع آب ماشین ظرفشویی کاملاً باز است اما ماشین ظرفشویی نمی تواند از آب پر شود ، منبع تغذیه را خاموش کرده و ماشین ظرفشویی را از برق بکشید.

خط پر شدن آب را بردارید و مطمئن شوید شیر ورودی آب متصل است. در این صورت ، شیر آب را تعویض کنید.

سعی نکنید صفحه را تمیز کنید زیرا می تواند مشکل را بیشتر کند زیرا ممکن است از اسلحه باز شود و یا سیل شود یا پر شود.

کد خطا E4

این خطا مربوط به سنسور جریان آب است که به احتمال زیاد ناشی از تجمع کلسیم روی چرخ سنسور است.

این فقط قادر به چرخش نیست و قادر به اندازه گیری مقدار آب وارد ماشین ظرفشویی نیست. در این حالت شما فقط باید سنسور را تعویض کنید. راهی برای تمیز کردن آن وجود ندارد.

کد خطا E5

هنگامی که ماشین ظرفشویی بیش از حد با آب پر شده است ، برای بررسی اینکه در صورت ادامه مشکل باید ماشین ظرفشویی را از برق بکشید و دوباره وصل کنید ، سوئیچ شناور را بررسی کنید.

کد خطا E6

هنگامی که نقصی در سنسور Aqua رخ داد ، نمایش داده می شود ، حسگر Aqua وظیفه تشخیص هر زمان تمیز یا کثیف بودن آب را دارد و کدورت آب را کنترل می کند.

کد خطا E9

وقتی مشکلی با عنصر گرمایش رخ داد ، نمایش داده می شود. در بعضی موارد ، ممکن است ناشی از اتصال لحیم کاری در رله بخاری روی صفحه کنترل باشد.

فقط کافی است این فیلم را دنبال کنید تا ببینید چطور می توانید آن را برطرف کنید.

کد خطا E15

این کد خطا به معنای نشت ماشین ظرفشویی شما و ایجاد سنسور سیل است. این می تواند در اثر لغزش یکی از شیلنگ های آب یا ضعف یکی از گیره های نگهدارنده این شیلنگ ها باشد.

باید ماشین ظرفشویی را از جای خود بیرون آورده و پانل های کناری را جدا کنید تا ببینید از کجا نشت دارد. این فیلم می تواند به شما در شناسایی علت نشت کمک کند.

کد خطا E22

این خطا هنگامی ایجاد می شود که به دلیل انسداد فیلتر خوب ، آب باقیمانده در مخزن باقی مانده باشد.

کد خطا E24  یا E25

هنگامی که خطای تخلیه وجود دارد نمایش داده می شود. معمولاً به دلیل گرفتگی در پمپ تخلیه است. اگر می شنوید پمپ در حال کار است اما تخلیه نمی شود ، دریچه عقب یا شیر را چک کنید تا مطمئن شوید چیزی در آنجا گیر نکرده است. اگر شنیدید که پمپ زمزمه می کند و نمی چرخد ​​، پروانه پمپ را که با شیشه یا استخوان شکسته یا چیز دیگری گیر کرده است تخلیه کنید.

کد خطای  H24

تاخیر 24 ساعته ، ماشین ظرفشویی را از برق بکشید سپس دکمه شروع را فشار دهید و نگه دارید تا به مدت 10 ثانیه نگه دارید تا پس از روشن شدن دوباره تنظیم شود

عیب یابی ماشین ظرفشویی بوش:

ماشین ظرفشویی بوش شما می تواند چرخه آزمایشی را اجرا کند که هر مرحله از برنامه شستشو را به سرعت طی می کند تا بفهمد در چه نقطه ای از خطا رخ می دهد.

این فقط یک ایده کلی از محل مشکل به شما می دهد ، اما اولین قدم مفید در تشخیص این مسئله است. مراحل شروع چرخه آزمون بسته به مدل شما متفاوت است اما روش اصلی در محدوده مشابه است. ممکن است ماشین ظرفشویی شما دارای همان برچسب دکمه ای نباشد که در مراحل زیر توضیح داده شده است.

در این صورت ، سعی کنید دکمه هایی را که دارای نام های مشابه هستند نگه دارید. پس از کمی آزمون و خطا ، ترکیب مناسبی را پیدا خواهید کرد. مطمئن شوید ماشین ظرفشویی خاموش است. دکمه های Power Scrub Plus و Regular Wash را فشار داده و نگه دارید. ماشین ظرفشویی را روشن کنید و سپس دو دکمه را رها کنید. چراغ بالای هر یک از این دکمه ها باید چشمک بزند. چرخه آزمون را با فشار دادن مجدد دکمه های Power Scrub Plus و Regular Wash شروع کنید. برنامه تست آغاز می شود و در صورت شناسایی خطا ، کد خطایی در پایان چرخه نمایش داده می شود.

برای تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش در زنجان می توانید ب متخصصین ما در زنجان سرویس تماس بگیرید تا هر چه سریعتر دستگاهتان تعمیر شود. برخی از مشکلات ظرفشویی بوش توسط خودتان در منزل حل می شود اما بسیاری از آن ها باید توسط تکنسین های کاربلد و با تجربه انجام شود.

امیدواریم از مطالب موجود در مقاله” خطاها و ارورهای ماشین ظرفشویی بوش” بهره کافی را برده باشید.

Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمام نظر ها
خطاها و ارورهای ماشین ظرفشویی بوشتماس با ما: 02491011297